محل تبلیغات شما

امروزه بسیاری از کسب و کارها در سطح بین المللی فعالیت دارند و فعالیت ان ها فقط به کشور خود و یا شهر خود محدود نمی باشد بسیاری از صاحبان مشاغل با دیگر کشور ها تبادل دارند و یا توسط نمایندگی ها در دیگر نقاط جهان فعالیت خود را به طور گسترده انجام می دهند به همین دلیل زمانی که تصمیم می گیرند که کسب و کار خود را از طریق اینترنت هدفمند کنند و اقدام به طراحی سایت می کنند ترجیح می دهند که سایت ان ها حداقل دو زبانه باشد هم به زبان فارسی هم به زبان انگلیسی و یا نسبت به مکان های فعالیت خود چند زبانه بودن سایت را ترجیح می دهند تا کاربران و مشتریان خود به راحتی بتوانند از خدمات اینترنتی ان ها استفاده کنند به همین دلیل از وب مستر خود می خواهند که سایتشان را به زبان هایی که میخواهند طراحی کند .


اگر اصول استاندارد را برای چند زبانه سازی سایت رعایت کنید چند زبانه بودن سایت برای وب سایتتان مفید است زیرا روبات های موتور های جستجو پی می برند که سایت شما یک سایت بین المللی است و در سطح جهانی فعالیت دارد پس باید وب سایت مورد اطمینانی باشد ولی نکته ای که باید در مورد اول به ان توجه کرد و رعایت کنید برای سایتهای چند زبانه این اصل را رعایت کنید که برای هر زبان یک دامنه جدا در نظر بگیرید .در قسمت هدر سایت زبان رسمی و کشور سایت را مشخص کنید .با استفاده از اصول استاندارد و rel="nofollow" hreflang سایت را از یک زبان به نسخه زبان دیگر لینک دهید .


اگر سایت شما به نحوی طراحی شود که سایتتان به نحو آنلاین ترجمه شود و وب مستر وقتی برای ترجمه اطلاعات و درج مطالب به ان زبان نگذاشته باشد و به ترجمه گر های انلاین گوگل این تغییر زبان انجام شود این سایت برای موتور جستجو ارزشی ندارد و اگر چگالی کلمات کلیدی خود در سایتها از هم جدا نشود و همه اقدامات کلمات کلیدی در سایت اصلی به کار برده شود و ترجمه گر اتوماتیک این کار ترجمه را انجام دهد نه تنها برای سایتتان مفید نمیباشد برای سئوی سایت شما حتی ضرر هم دارد به این نکته هم توجه کنید که اگر سایتها توسط ترجمه گر های آنلاین ترجمه شوند و مترجم برای درج مطالب وقتی نگذارد دارای اشکالات زیادی از نظر دستور زبان و ترجمه لغات میباشد که در نتیجه کاربر هم وقتی برای مطالعه ان نمی گذارد .

 

اصول استاندارد یک سایت چند زبانه برای موفقیت در سئو:

1. برای هر زبان یک دامنه جداگانه انتخاب کنید .به طور مثال قبل از اسم دامنه کلمه en را درج کنید برای زبان انگلیسی و یا برای زبان فرانسه fr را قبل از نام دامین درج کنید :
En.shoes.com
Fr.shoes.com
2. استفاده از تگ های استاندارد زبان و طبقه بندی محتوا
3. عدم استفاده از مترجمگر های آنلاین موتور های جستجو 
4. استفاده از rel="nofollow" hreflang برای لینک سازی استاندارد بین زبان های سایت .

اگر به پسوند های دامنه ها آشنایی داشته باشید می دانید که هر کشوری پسوند مخصوص خود را برای دامین های وب سایت کشورش و محدوده جغرافیایی خود دارد که میتوان برای سایتهای چند زبانه دامنه مستقل با پسوند ان کشور مورد نظر را انتخاب کرد در این صورت باید در مبحث سئو برای هر دامنه فعالیت جداگانه ای را انجام دهید تا به رتبه برتر دست یابید بخاطر همین امر است که بیشتر وب مسترها از ترفند ساب دامین و زیرشاخه برای سایت های چند زبانه خود استفاده می کنند .
میتوانید با استفاده از ابزار وب مستر تو گوگل محدوده فعالیت و یا کشور مورد نظر خود را برای گوگل مشخص کنید


در وب مستر تو سایت مورد نظر را انتخاب کرده سپس در قسمت Site configuration بر روی Settings کلیک کنیدو در قسمت Geographic target کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید اگر فعالیت شما به کشور خاصی محدود نمی شود بهتر است وضعیت کشور را بر روی Unlisted بگذارید تا سایت خود را محدود نکنید محدود کردن وب سایت به یک کشور خاص امکان دارد بسیاری از کاربران وب سایت را از بین ببرد و به ضرر سئوی وب سایت شما باشد .

 

اصول اصلی سئو را برای هر زبان متفاوت و مستقل از یکدیگر اجرا کنید و به هیچ وجه تکراری نباشد :

1. عنوان صفحات 
2. توضیحات 
3. هدینگ ها 
4. تصاویر
5. محصولات
6. لینک های داخلی 

 

استفاده از سیستم تشخیص IP و USER SGENT کاربر 

با استفاده از این سیستم میتوانید زمانی که کاربری وارد سایت شما میشود با تشخیص ای پی کاربر موقیت مکانی ان شناسایی شود و در نتیجه تشخیص داده می شود که کاربر بیشتر به چه اطلاعاتی نیاز دارد و راحت تر اطلاعات مورد نیاز خود را کسب می کند و باعث بهبود نرخ تبدیل سایت شما می شود .
برای سایتهای چند زبانه همیشه باید سیستم مدیریت محتوای مناسبی انتخاب کرد سیستم های مدیریت محتوای مانند ورد پرس و جوملا دارای سیستم دیتا بیس مشترک هستند با استفاده از سیستم دیتا بیس مشترک هرگونه تغییرات , حذف و اضافه محصولات و دیگر امکانات همزمان در ساب دامین ها اجرا میشود ولی اگر سیستم مدیریت محتوای شما دیتا بیس مشترک را پشتیبانی نمی کند سیستم مدیریت محتوای خود را تغییر دهید و یا سایت های چند زبانه را با سیستم مدیریت محتوای جداگانه مدیریت کنید .
نکته دیگری که در سایت های چند زبانه باید رعایت کنید این است که دسترسی روبات های موتور جستجو گوگل را به صفحات و ایند انها محدود نکنید و تمامی دستورات فایل robots.txt را بررسی کنید و به درستی تعبیه کنید تا همه صفحات ایندکس شوند .
همچنین در انتخاب قالب برای سایتهای چند زبانه دقت کنید زیرا جهت نوشتاری مطالب تغییر پیدا می کند و اگر شکل ظاهری و قالب شما ضعیف باشد امکان دارد کاربران خود را از دست بدهید .

 

منبع : webnabسئوی سایت

چطور به فکر افزایش رنک سایت خود باشیم؟ پیج رنک چیست؟

گوگل ترندز چیست | معرفی ابزار استخراج آمار جستجوی کلمات در گوگل

همه چیز درباره گوگل ادوردز "Google Adwords"

سایت ,های ,زبان ,زبانه ,وب ,سیستم ,چند زبانه ,خود را ,استفاده از ,و یا ,سایت شما ,سیستم مدیریت محتوای

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سید مهدی طالقانی اصفهانی